-Logica-

Ik hou van duidelijkheid en logica. En op dit moment zijn voor mij sommige dingen niet logisch. 
Als ik voor schut staan in de autogarage, omdat ik denk dat mijn auto lekt. Dat dan mijn airco blijkbaar constant aanstaat als het lampje NIET brandt. Dat is niet logisch (ook al kijkt de monteur naar mij met een blik van:

“Dat je dat niet snapt!”).
Is dat omdat ik een vrouw bent? Of eigenwijs? Ik weet het niet, maar als ik van mijn gelijk overtuigd ben, valt het niet mee om mij ervan te overtuigen dat ik geen gelijk heb. Behalve als ik er van overtuigd ben dat ik geen gelijk heb. Maar misschien is dat juist niet logisch?
Dat er een nieuwe aan- en uitknop voor je rolstoel besteld wordt en ze met een beensteun aankomen, dat is in mijn ogen niet logisch. Of dat je bij radiologie een foto moet laten maken van je hoofd, maar dat het apparaat niet om je hoofd heen kan, dat is niet logisch. (Of het zegt wat over mijn hoofd…) Dat je met iemand een afspraak op tijd maakt en diegene een half uur te laat komt, vind ik niet logisch. Dat je grijze gordijnen besteld en je krijgt blauwe met zwarte bloemen, zeg nou zelf; niet logisch! Dat je een vraag hebt over je telefoonabonnement en dan na ongeveer 2 uur intensief telefonisch contact met de meest klantvriendelijke maatschappij van Nederland, (je krijgt daar tenslotte ALLE medewerkers aan de lijn) nog geen antwoord krijgt op je vraag. Nee, echt niet logisch. Het zal vast en zeker aan mij liggen, maar ik mis duidelijkheid en logica!
Dus ik ga deze week op zoek naar dingen die logisch zijn.
Gewoon bij de bakker een wit brood bestellen en dat ook daadwerkelijk krijgen. Op een knopje drukken en de lamp gaat AAN. Iemand bellen en ook gewoon deze persoon aan de lijn krijgen, zonder keuzemenu. Het is er wel, logica, maar soms moet je even zoeken…


Reactie schrijven

Commentaren: 0