-Superheld-

Als je soms van die theezakjes-spreuken leest dan wordt wel eens de vraag gesteld; wat zou je willen zijn voor een dag. Nou, ik een superheld. Ik hoef niet te vliegen en niet te lopen. Laat iemand anders maar de wereld redden. Dat is sowieso een hele klus in één dag. Maar met speciale laserogen insecten vernietigen bijvoorbeeld, wat zou dat geweldig zijn! Dat je gewoon met één scherpe blik de spinnen van de muur flitst en de muggen uit de lucht kan schieten. Ik hoef geen mensen te kunnen doden, dat is weer een beetje overdreven, maar alles wat meer dan vier pootjes heeft, wil ik kunnen vernietigen!
 Ik weet dat ik er al vrij “superheld-achtig” uit zie met mijn ultra technische rol-vehikel vol met slim bedachte snufjes.  Ik word er soms van verdacht dat ik geheimzinnige krachten heb, omdat ik stuur met mijn hoofd en uit het niets de lampen aan kan toveren. Maar daar houdt het zo’n beetje mee op.     ’s Nachts ligt deze superheld verstopt onder een deftige witte sluier, hermetisch afgesloten van al dat vliegende, kruipende en zoemende gespuis. Vanwege het prachtige weer heb ik dit jaar een record gevestigd, ik slaap al vanaf april onder mijn klamboe!
 Noem mij maar een schijtluis -ook uit de categorie: teveel pootjes- ik moet er niks van hebben al die griezelige indringers. Bovendien worden ze elk jaar groter en vreemder, muggen, spinnen, wespen, wantsen, hoornaars… Een hoofdstuk uit Erik en het grote insectenboek is er niets bij. De opwarming van de aardbol brengt vreemde schepsels met zich mee. Eerlijk gezegd geniet ik wel van ons tropisch klimaat, dat dan weer wel. Voor iemand wiens temperatuur altijd op standje vrieskist staat is het zalig. Behalve die beestjes dan. Nu we ineens bijna winter hebben ben ik buiten niet meer veilig. Waarom ik in dit jaargetijde liever heb dat mensen voor me lopen? Puur eigen belang. Dan zijn namelijk de spinnenwebben onderweg al onderschept… Sorry mensen. En als die spinnen zoals iedereen beweert functioneel zijn, laat ze dan een beetje dooreten, dat scheelt weer muggen. En waarom overál spinnenwebben? Bestaat er geen bouwvergunning voor die beesten? Dat doet maar wat, net hoe de wind waait. Ik kan er niks mee, heb er niks aan dus dan denk ik: elimineren die handel. Daarom was mijn theezakjes-wens meteen duidelijk: Laserogen dus!


Reactie schrijven

Commentaren: 0