-Concrete plannen-

Concrete plannen

Ik heb al ooit geschreven over mijn goede voornemens, daar doe ik niet meer aan. Schrijven wel, goede voornemens niet. Gewoon omdat het er té vaak - lees: nooit - niet van komt. Voor 2019 heb ik concrete plannen, dat werkt beter. En het zijn er niet veel want anders gaan ze verdacht veel op goede voornemens lijken.

 

Concrete plannen dus, geen voornemens. Plan één is het maken van een nieuw schilderij, een goed plan - al zeg ik het zelf - daar heb ik zin in, het begin is al gemaakt!

Plan twee kwam afgelopen maand ineens op mijn pad. Ik ben gestopt met het schrijven van de column voor Commap maar dat wil niet zeggen dat ik gestopt ben met schrijven. Ik heb de vraag gehad van Dwarslaesie Magazine om vier keer per jaar een column te schrijven voor dit magazine. Een magazine voor lotgenoten. Bijna alles wat ik schrijf, daar zit dwarslaesie in verweven, dus dat komt wel goed. Een nieuwe uitdaging! Leuk! Plan nummer drie is een nieuwe badkamer boven. In februari gaat het gebeuren. De badkamer boven is net zo oud als het huis, dus net zo jong als ik, maar ziet er stukken ouder uit, al zeg ik het zelf. Ik weet niet of de jaren ‘70 look misschien op dit moment wél weer hot is, maar deze oud rozige badkamer is in mijn ogen echt gedaan. Het is vooral erg fijn voor de jongens die dan iets meer privacy hebben. Zij douchen nu beneden, waar elk moment een zuster op een knopje kan drukken zodat de deur elektronisch opengaat. Dat wordt een paar weekjes rotzooi en stof happen maar uiteindelijk met een mooi resultaat. En plan vier is om met iedereen die zegt: "We moeten toch echt een keer afspreken", meteen een datum te prikken. Het is nu 1 januari en er zijn al twee datums geprikt, dus dit plan werkt! Concrete plannen dus, geen voornemens. Niet teveel, lekker duidelijk, heerlijk.

Laat 2019 maar beginnen!


Reactie schrijven

Commentaren: 0