-Kwetsbaar-

Zitten we te wachten op een tweede Corona-golf?

Ik weet het niet. Ik zit er niet op te wachten, ik ben er wel bang voor. In april zei ik het al: zijn de kwetsbare en ouderen mensen inbegrepen schade? Kwetsbare en ouderen zijn nog steeds risico groep. Corona is niet weg. Het is prima dat de regels versoepeld zijn, maar ik merk dat ik het lastig vindt om daar in mee te gaan. Is het veilig voor mij om naar een feestje te gaan? Is het veilig voor mij om op een terras te gaan zitten? Als ik met mondkapje op voorzichtig door de jumbo hobbel, voel ik me al niet op mijn gemak. Andere mensen houden geen afstand  en ik kan niet snel genoeg weg rijden. Hoe moet dat dan op een feestje? Mijn angst is dat mensen uit gewoonte toch te dichtbij komen, soms met wat drank op waardoor die grens eerder weg is. En dan vind ik het super leuk om al die mensen weer te zien, maar verschrikkelijk om telkens te moeten zeggen: afstand houden! Ben ik straks vrienden kwijt? Ben ik een zeikerd omdat ik op drukkere plekken weg blijf?

Ik blijf voorzichtig, maar daar voel ik me soms bezwaard over.
Als ik twijfel, ga ik niet, mijn onderbuik (en die heb ik meerdere) gevoel zegt dat het beter is. Maar angst is ook niet altijd een goede raadgever. Het is lastig, wanneer doe je het goed?
#staysafe #stayhome?


Reactie schrijven

Commentaren: 0