-Twee meter sneeuw-

De weersverwachtingen van afgelopen week schetste in het begin een beeld van ongeveer twee meter sneeuw, zoals ze in Nederland altijd een beetje overdrijven met de verwachtingen. Deze Lockdown voelt voor mij al een beetje alsof ik ingesneeuwd zit. Er zijn veel overeenkomsten. De nodige bevoorrading is al gehamsterd en we kunnen nagenoeg nergens naartoe.
De drempel om ergens naartoe te gaan is net zo hoog als twee meter sneeuw, tenminste voor mij. Sneeuw en ik zijn niet zulke goede vrienden. Spikes om mijn wielen levert al gauw slappe bandjes op -misschien moet ik ze de volgende keer andersom erop laten doen-.  Wat zou ik doen bij twee meter sneeuw?

Het zelfde als nu. Binnen blijven. Nog maar eens een blik nasi opwarmen. In mijn geval op laten warmen door iemand die wél de twee meter sneeuw getrotseerd heeft. 

Nog maar een nieuwe serie opstarten of nog maar een spelletje doen op de computer. Ik benijd geen mens in Canada of andere landen waar dit soort verschijnselen heel normaal zijn!  Misschien zou het wel gunstig zijn qua lockdown, twee meter sneeuw. Dan blijft iedereen braaf binnen. Dat dacht ik tenminste. Totdat ik gisteren het journaal keek en zag dat iedereen als een dolle naar Limburg  is afgereisd om daar massaal in 10 centimeter sneeuw te gaan liggen rollen! Sneeuw is blijkbaar geen binnenblijvertje of lockdown aanrader. Als het buiten is dan vinden we het al snel onschuldig genoeg om alle maatregelen te vergeten. Dus die twee meter sneeuw zal ook wel niet helpen. Dan verzinnen mensen wel iets anders om creatief met de noodgedwongen maatregelen om te gaan. Ondergrondse sneeuwtunnels, iglo parties, après-ski demonstraties of sneeuwfeesten. Ik zal maar niet verder gaan met mensen op ideeën te brengen. Bovendien als ik nu naar buiten kijk, denk ik ook niet dat die twee meter sneeuw reëel is. Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw en het strand en de bossen zijn waarschijnlijk weer overvol. Wat nou twee meter sneeuw?


Reactie schrijven

Commentaren: 0