-Catfish-

Voor wie niet bekend is met de term Catfish, iemand zoekt contact met jou via sociaal media die zich anders voor doet dan wie hij of zij is.

Bekend geworden door MTV, ik kijk dat programma altijd met een beetje leedvermaak. Hoe dom kunnen mensen zijn om daar in te trappen. Het is vaak zo overduidelijk dat ze besodemieterd worden. Ik zou daar nooit intrappen, toch? Laatst kreeg ik een volgverzoek op Instagram van een voor mij onbekende naam. Op de profiel foto’s zag ik twee foto’s van een flink gespierde man, met het gezicht niet goed herkenbaar in beeld. Nieuwsgierig als ik ben heb ik het verzoek goedgekeurd. Verder weinig aandacht aan besteed. Tot de volgende ochtend, een berichtje op Instagram:

‘Hi.’

Ik: ‘Hi, ik ken jou niet dus waarom stuur je mij een volg verzoek?’

Antwoord: ‘Omdat ik je leuk vind.’

Die conclusie vond ik nogal snel getrokken. Meteen zat ik in de detective modus, wie is deze man en wat wil hij van mij?  De volgende ochtend, een bericht op Instagram: ‘Hi Darling how are you today?’ Ik ben de confrontatie aangegaan. ‘Hou maar op met die flauwekul, je bent waarschijnlijk niet wie je bent op de foto. Als dat wel zo is, stuur je nu een foto als bewijs.’

Pling, pling, twee foto’s. De persoon op de foto’s kon ik echter niet vergelijken met de profiel foto’s. Verder op onderzoek uit. Hij was Amerikaan, weduwnaar met twee kleine kinderen en werkte in het leger. Hij ging die middag naar de manege, om paard te gaan rijden. Klonk allemaal heel geloofwaardig, maar mijn onderbuik gevoel werd sterker.

Dus zei ik, wat leuk, stuur maar foto’s! Later in de middag, pling, pling, twee foto’s in mijn berichten box. Eentje van een paard. Dat had ieder willekeurig paard kunnen zijn.

De volgende foto was van een paard met een Magic-Mike-man ernaast, ontbloot bovenlijf en een wasbordje van heb ik jou daar. Duidelijk een in scène gezette foto, waarschijnlijk gejat van iemand anders. Hier klopte echt iets niet. Ik heb op zijn profiel gekeken wie zijn volgers waren, en daar werd het helemaal duidelijk. Alleen maar vrouwen, en wat voor vrouwen. Van huisvrouwen, tot foto modellen, tot bondage meesteressen. Dus voor mij was het klaar, geblokkeerd en niet meer naar gekeken. Het enige wat mij dan dwars zit is dat ik nooit zal weten wie het nu echt was. Was het een Catfish of ben ik de liefde van mijn leven misgelopen? 


Reactie schrijven

Commentaren: 0