-Miekepedia-

(Ter info; deze column is al maanden geleden geschreven voor Dwarslaesie Magazine, ik lig momenteel niet op bed gelukkig!)


Als je weet dat je langere tijd op bed moet blijven vanwege een drukplekje of erger, dan is het de kunst om de boel in je hoofd op een rijtje te houden. Niet gillend gek worden.

Maar hoe doe je dat?

Persoonlijk vind ik het fijn om de dag in denkbeeldige blokken op te delen. Dan lijkt de tijd sneller te gaan. Voordat je het weet ben je bij blok zeven, en dan komt de nacht. Eerlijk is eerlijk, die is wel het ergste. Want de hele dag op bed liggen betekent ‘s nachts niet moe zijn, ook al hou je de hele dag geforceerd je ogen open. Je lijf is niet moe.

Al liggend wil ik het niet de hele dag over mijn ellende of over het weer hebben, dus zoek ik afleiding. Er is meer te doen dan naar het plafond staren. Om tijd te doden zorg ik dat mijn computer weer een keertje opgeschoond wordt en dat mijn administratie op orde is. Spelletjes op de pc. Of als er iemand in de buurt is, doen we samen een kruiswoordpuzzel. Verder heb ik het geluk dat ik vanuit mijn bed ook televisie kan kijken. Discovery of Animal Planet. Soms de hele nacht. Hoe langer ik op bed lig, hoe meer ik weet. Vraag mij iets over garnalen vissen in Azië of hutten bouwen in Alaska en ik weet het. Miekepedia. De tijd vliegt en je wordt er slimmer van! Win-winsituatie.

En ondertussen genees je langzaam maar zeker. Dat is tenminste het plan. Zo eenvoudig gaat het vaak niet, dat is ook mijn ervaring helaas.

Het blijft dus klote en alles wat je kunt doen om de tijd door te komen is welkom.

Dus als je me niet kwalijk neemt, ik ga weer even verder. Kijken of de leeuwen nog iets gevangen hebben op National Geografic en of de Discovery-zalmen vandaag een beetje willen zwemmen.


Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Miriam Huppertz (woensdag, 02 maart 2022 19:18)

    Heel veel sterkte en inderdaad het zal niet meevallen, Dat het heel snel dicht mag gaan.
    Ik heb het gezien in het revelatie centrum hoe lang het kan duren.
    Groetjes en kop op. �

  • #2

    Mieke (woensdag, 02 maart 2022 19:29)

    Hoi Miriam,
    Ter info; deze column is maanden geleden al geschreven, ik lig momenteel niet op bed gelukkig!