Insecten hor(ror)

Ik heb het niet op beestjes, alles wat meer dan vier poten heeft of minder dan twee vind ik griezelig. Daarom hangt er bij mij altijd een vliegen gordijn voor de deur en ‘s nachts een klamboe over mijn bed. Zo ook vannacht.

Vannacht ging ik rustig en gerust slapen. Tot ik naar een uurtje wakker werd omdat ik iets voelde in mijn gezicht.

Ikzelf kon het niet zijn, dus wie was het dan wel?

Gelukkig dat het zoemde.

Dan kan het in ieder geval geen spin zijn. Tenzij het een spin is die zo ontzettend slim is en denkt mij te foppen door stiekem te gaan zitten zoemen. Want ze zijn slim hoor, dat kan niet anders als je zoveel oogjes en zoveel pootjes hebt, anders zou je constant over je voeten vallen en overal tegen aan lopen.

Dus ik heb wel respect voor de spinnen, ze moeten alleen niet bij mij in de buurt komen.

Toen ik vannacht voorzichtig de lamp aan deed, zag ik de boosdoener meteen.

De gewone huis- tuin- en keuken-vlieg. Maar wel een hele irritante.

Want deze had bedacht:

‘Ik kruip in die klamboe en ik maak dat hoofd want daar ligt te slapen helemaal gek.’

Ik heb hulptroepen gebeld en die waren er al snel.

Gewapend met een elektrische vliegenmepper ging de nachtzuster op zoek, maar de vlieg bleek ineens verdwenen te zijn, geen gezoem en geen zichtbaar insect in mijn klamboe. En ineens zagen we hem, of haar. Aan de BUITENKANT van de klamboe!

Hoe dan? Op zoek naar gaten in de klamboe en jawel! In de hoek bij mijn matras zat een gaatje zo groot als een pingpongballetje. Deze vlieg is zo slim geweest om daar in te kruipen maar ook om er weer uit te gaan! We hebben hier dus te maken met een slimme vlieg. En daarom hebben de hulptroepen deze vlieg respectvol gecremeerd met de elektrische vliegenmepper. Ik heb lekker door kunnen slapen, blij dat niet de hele vliegenfamilie bij de crematie wilde zijn...


Reactie schrijven

Commentaren: 0