-Confetti-

Als elke dag een feestje is, worden slingers ook saai. Ik ben voorstander van een confettikanon of partypoppers. Zo af en toe een flinke knal, volop genieten zodat je er weer wat langer tegen aan kunt. En sommige momenten is het gewoon minder feest, dat mag. Vandaag is het zeven jaar geleden dat mijn beste vriend Gilberto is overleden. Een dag om mooie herinneringen op te halen, na te genieten van die tien jaar dat ik hem heb mogen kennen. Dat waren geen tien jaar feest met slingers, maar wel met heel veel confetti en flinke partypoppers. En af en toe de slingers maar laten hangen, dan maar een even saai feestje. De afgelopen tijd waren er weinig momenten om de batterij even op te laden. En dan mis ik die brok energie in mijn leven, dat maatje dat me af en toe verraste met een onverwacht bezoek of gekke actie. Dan blijft het de kunst van het genieten van de kleine leuke momentjes, de dingen eromheen die het leven leuk maken Het is druk met zorg en zorgen rond om zorg, geregel, gedoe. Het lukte allemaal, het is allemaal geregeld tot op heden. Maar er is nooit niks zeker en dat maakt het af en toe zwaar. Weinig ruimte gehad voor grote of kleine feestjes. De enige manier om dit vol te houden is af en toe leuke dingen doen, of net als vandaag mooie herinneringen ophalen. Daarom probeer ik vooral in het nu te zijn en te genieten, met confetti die tegen mijn hoofd aan blijft plakken en mij er aan herinnerd dat het echt wel af en toe feest is of is geweest.


Reactie schrijven

Commentaren: 0