-Ouderdom-

Sommige dingen worden mooier naarmate ze ouder worden.

Brad Pitt bijvoorbeeld. Of een boom. Oude kaas, Champagne of een goede wijn worden alleen maar lekkerder als ze ouder worden. Ik geloof dat Brad Pitt ook in die categorie valt. 

De muziek van vroeger klinkt beter dan de muziek van nu. Kleding van vroeger is weer in de mode. Een oud paar jeans, versleten schoenen, ze zitten allemaal comfortabeler dan nieuwe dingen.

 

Toch heeft het woord 'oud' vaak een negatieve bijklank, waarom eigenlijk?

Ik begin ouder worden steeds meer te omarmen, omdat ouderdom vaak hand in hand gaat met wijsheid. Ik ben geneigd te denken dat ik steeds slimmer word, maar af en toe vraag ik me af of ik ben vergeten hoe slim ik vroeger was. Dat blijft de vraag.

Grijze haren zijn geen probleem vind ik. De overgangsklachten zijn wat minder.

Als je goed blijft eten, krijg je minder rimpels (of een voller gezicht), dus ook dat heb ik onder controle.

Gisteren was ik bij een coverband van AC/DC, gemiddelde leeftijd 50+, het publiek was voornamelijk ‘oude’ rockers. Leren jasjes, lange haren maar wel met een leesbril op het hoofd. Of headbangend met een kale kop. Het nieuwe ruig.

Ik kom in ieder geval op een leeftijd waar het woord 'jong' niet meer op mij van toepassing is, behalve in de verleden tijd.

Het valt me wel op dat oudere mensen –lees boven de 80- steeds vaker zeggen: 'Ouder worden willen we allemaal, maar oud zijn, daar is niets aan.' Zou dat ook gelden voor Brad Pitt?


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Marcel (zondag, 29 oktober 2023 15:24)

    Weet je wie pas oud is? De kerstman.
    Maar ja, zelfs die was er gisteren. Al wordt hij ook al wat grijzer....