-Onduidelijke epidemie-

Oké, hebben jullie ook gehoord van HET? Dit schijnt dus te heersen. En laten we eerlijk zijn, wat ís dat HET eigenlijk? Het kan echt van alles zijn. Wat bedoelen mensen ermee? Zelfs het journaal doet mee aan die HET-hype, en eerlijk gezegd irriteer ik me er dood aan. Als ik nies en iemand zegt: 'Het heerst', alsof dat mijn niespartij minder erg maakt. Het is echt een raar fenomeen. Sommige mensen voelen zich meteen slecht, gewoon omdat het schijnt te heersen. Serieus, hoe dan? Ziekmeldingen omdat HET heerst, ja, ziekmeldingen, DAT is dus blijkbaar HET ding! Het lijkt wel besmettelijker dan de nieuwste TikTok-trend. HET sluipt onze gedachten binnen, en mensen beginnen rare symptomen te vertonen. Een soort suggestieve plaag.

Maar waarom laten we ons zo meeslepen door HET? Is het omdat we erbij willen horen, zelfs als we eigenlijk geen flauw idee hebben wat HET nou precies is? Is het de angst om buiten de groep te vallen, waardoor we gaan geloven in de macht van HET? Serieus, dit zet me aan het denken over de collectieve mindset van onze generatie.

Misschien moeten we HET gewoon een halt toeroepen, kritisch zijn en niet zomaar meegaan met die HET-hype. Laten we niet klakkeloos geloven in iets waarvan we de betekenis niet eens kennen. We moeten onze gedachten terugpakken en niet toegeven aan de mysterieuze greep van HET. Want wie weet, misschien is HET gewoon een of andere illusie die we zelf in stand houden. 


Reactie schrijven

Commentaren: 0